Regulamin usługi paczkarnia.pl
Regulamin usługi paczkarnia.pl
Rozdział 1. Postanowienia ogólne.
- Regulamin określa zasady i warunki świadczenia usług przez firmę Maipo sp. z o.o. z siedzibą w Chorzowie przy ul. Dąbrowskiego 63 wpisanym do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr 0000384532, NIP 6272723431, Regon 241896337, o kapitale zakładowym 100.000 zł operatora usługi paczkarnia.pl zwanego dalej Usługodawcą.
- Określenia użyte w niniejszym regulaminie, rozumieć należy następująco:
- Klient – przedsiębiorca w rozumieniu art. 43[1] ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), zlecający i korzystający z usługi świadczonej przez Usługodawcę. W przypadku gdy przedsiębiorca jest osobą fizyczną to zlecenie i korzystanie z usługi świadczonej przez Usługodawcę musi być związane bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przewoźnik – wyspecjalizowana zewnętrzna firma kurierska i/lub przewozowa
- Usługa – usługi świadczone za pośrednictwem strony www.paczkarnia.pl, polegające na zobowiązaniu Usługodawcy do:
- umożliwienia Klientowi skorzystania z usług kurierskich i/lub przewozowych świadczonych przez Przewoźników po cenach określonych w Cenniku dostępnym także na stronie www.paczkarnia.pl
- udostępnienia Klientowi aplikacji internetowej do zlecania realizacji usług, działającej pod adresem www.paczkarnia.pl,
- reprezentowania Klienta w kontaktach z Przewoźnikiem związanych z realizacją usługi
- Przesyłka – koperty, paczki i inne pakunki, objęte usługą w ramach jednego listu przewozowego.
- List przewozowy – wypisany przez Klienta na udostępnionym przez Usługodawcę wzorze dowód nadania przesyłki. List przewozowy ma moc prawną i stanowi umowę pomiędzy Klientem, a firmą kurierską i/lub przewozową oraz pomiędzy Usługodawcą a firmą kurierską i/lub przewozową. Usługodawca zastrzega sobie możliwość udostępniania Klientowi listów przewozowych drogą elektroniczną. Klient zobowiązuje się do wydrukowania takiego listu i przekazania kurierowi odbierającemu przesyłkę.
- Serwis – narzędzia internetowe dostępne pod adresem www.paczkarnia.pl
- Panel Klienta – wydzielona część serwisu dostępna tylko dla zalogowanych Klientów.
- Zlecenie Usługodawcy wykonania usługi przez Klienta jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego Regulaminu oraz regulaminów Przewoźników- firmy UPS Polska Sp. z o.o., DPD Polska Sp. z o.o., DHL (Polska) Sp. z o.o. lub innych Przewoźników określonych przez Usługodawcę. Regulaminy dostępne są na stronie paczkarnia.pl i/lub stronach internetowych Przewoźników.
- Klient oświadcza, że zapoznał się z doręczonymi mu przed zawarciem umowy Regulaminami w/w Przewoźników - firmy UPS Polska Sp. z o.o., DPD Polska Sp. z o.o., DHL (Polska) Sp. z o.o., i innych oraz że rozumie i akceptuje ich zapisy i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
- Usługodawca w ramach Usługi zobowiązuje się do pośrednictwa w zamawianiu usług kurierskich i/lub przewozowych świadczonych przez Przewoźników.
Rozdział 2. Rejestracja
- Z usług świadczonych przez Usługodawcę korzystać mogą podmioty, które dokonały rejestracji na stronie www.paczkarnia.pl, podpisały stosowną umowę z Usługodawcą – Umowa o korzystaniu z usługi paczkarnia.pl oraz dysponujące sprzętem komputerowym z dostępem do sieci Internet i drukarką laserową lub atramentową, spełniającymi następujące wymagania techniczne: przeglądarka Firefox w wersji 4 lub nowszej lub Internet Explorer w wersji 7 lub nowszej lub Opera w wersji 10 lub nowszej lub Google Chrome, program do przeglądania plików pdf Adobe Reader lub innego, z dostępem do poczty elektronicznej, włączoną akceptacją plików cookies .
- Usługodawca ma prawo do odrzucenia prośby o rejestrację Klienta .
- Po pozytywnie zakończonym procesie rejestracji, Klient otrzyma na wskazany e-mail hasło do konta głównego w Serwisie paczkarnia.pl.
- Klient zobowiązany jest zachować otrzymane hasło tylko do swojego użytku i nie udostępniać go osobom trzecim. Wszelkie usługi zlecone z konta głównego lub któregokolwiek z podkont zdefiniowanych przez Klienta, traktuje się jako zamówione przez Klienta.
- Zakazuje się Klientowi jako usługobiorcy dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
Rozdział 3. Realizacja Usługi
- W celu zlecenia realizacji usługi kurierskiej i/lub przewozowej Klient powinien zalogować się na witrynie www.paczkarnia.pl i wypełnić formularz nadania.
- Klient zobowiązuje się do rzetelnego i zgodnego ze stanem faktycznym informowania o zawartości, wymiarach i wadze przesyłki, a także do starannego zapakowania przesyłki, uniemożliwiającego zniszczenie zawartości oraz innych paczek przewożonych przez kuriera. Wytyczne dotyczące prawidłowego pakowania zamieszczone są na stronie www.paczkarnia.pl. Podanie nieprawdziwych danych nt przesyłki lub zapakowanie jej bez zachowania wytycznych powoduje przejście na Klienta niebezpieczeństwa utraty lub uszkodzenia przesyłki.
- Usługodawca i Przewoźnik mają prawo do weryfikacji danych podanych przez Klienta przy wypełnianiu formularza. Podanie nieprawidłowych danych może skutkować odmową odbioru przesyłki przez Przewoźnika, naliczeniem opłat zgodnie ze stanem faktycznym oraz naliczeniem kary umownej zgodnie z Cennikiem stanowiącym załącznik nr 2 do Umowy o korzystaniu z usługi paczkarnia.pl, dostępnym także na stronie www.paczkarnia.pl.
- Klient może zlecać realizację usługi poprzez witrynę www.paczkarnia.pl przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Otrzymane zlecenia przekazywane są jednakże przez Usługodawcę Przewoźnikom od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00-15.00.
- Przekazanie zlecenia Przewoźnikowi nie gwarantuje jego przyjęcia do realizacji w danym dniu. W miarę możliwości o odmowie przyjęcia zlecenia Klient będzie informowany poprzez e-mail – pocztą elektroniczną, na adres wskazany podczas rejestracji.
- Po dokonaniu zamówienia usługi kurierskiej i/lub przewozowej, Klient otrzyma potwierdzenie złożenia zamówienia oraz Usługodawca udostępni Klientowi dokumenty przewozowe. Klient jest zobowiązany do wydrukowania udostępnionych dokumentów i oznaczenia przesyłki poprzez trwałe naklejenie listu przewozowego. Dokumenty przewozowe będą przesłane Klientowi e-mailem – pocztą elektroniczną na adres wskazany podczas rejestracji i/lub wyświetlone bezpośrednio w przeglądarce internetowej i/lub udostępnione do pobrania z Panelu Klienta.
- W przypadku braku możliwości dostępu przez Klienta do powyższych dokumentów, po uzyskaniu telefonicznie lub e-mailem – pocztą elektroniczną zgody Usługodawcy, dopuszcza się możliwość wypisania ręcznego listów przewozowych dostarczonych przez Przewoźnika. W takim wypadku Klient jest zobowiązany do umieszczenia na liście przewozowym nr płatnika, udostępnionego przez Usługodawcę przy wyrażaniu zgody. Nieumieszczenie na liście przewozowym powyższych danych spowoduje rozliczenie usługi bezpośrednio przez Przewoźnika wg jego cennika.
- Ponowne wykorzystanie tego samego listu przewozowego do nadania kolejnych paczek, spowoduje naliczenie kar umownych określonych w Cenniku (pod pozycjami „Opłaty dodatkowe” w zależności od Przewoźnika) , dostępnym także na stronie www.paczkarnia.pl.
- W przypadku nadania przesyłek „za pobraniem” (COD) Usługodawca zobowiązuje się przekazać Klientowi sumę pobrania na rachunek bankowy wskazany przez Klienta, niezwłocznie po jej otrzymaniu od Przewoźnika.
Rozdział 4. Odpowiedzialność Usługodawcy i tryb postępowania reklamacyjnego
- Odpowiedzialność Usługodawcy ograniczona jest do prawidłowego przekazania zlecenia Przewoźnikowi.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za utracone korzyści (lucrum cessans) wynikające z niemożności korzystania z serwisu, bądź za szkody wynikłe z niezrealizowania lub niewłaściwego zrealizowania usługi przez Przewoźnika.
- W szczególnych przypadkach Usługodawca może zaoferować gwarancję zwrotu pieniędzy za niedotrzymanie terminu wykonania usługi. Informacje na ten temat zamieszczane są na stronie www.paczkarnia.pl
- Reklamacje dotyczące zawinionego przez Usługodawcę nieprawidłowego przekazania zlecenia Przewoźnikowi lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu serwisu paczkarnia.pl należy zgłaszać w formie elektronicznej poprzez wypełnienie formularza na stronie www.paczkarnia.pl lub poprzez e-mail – pocztą elektroniczną na adres [email protected] Termin rozpatrzenia reklamacji to 30 dni od daty doręczenia przez Klienta reklamacji w przewidzianej postaci elektronicznej.
- Reklamacje związane z nieprawidłowym wykonaniem usługi przez Przewoźnika oraz uszkodzeniem przesyłki należy składać mailowo na adres [email protected] lub pisemnie na adres siedziby Usługodawcy wraz z kompletem dokumentów określonych w Regulaminie Przewoźnika. Usługodawca przekazuje reklamację Przewoźnikowi niezwłocznie po stwierdzeniu kompletności i zasadności reklamacji. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. Nr 38, poz. 266) termin rozpatrzenia reklamacji przez Przewoźnika to 30 dni. Klient będzie informowany o wynikach postępowania reklamacyjnego.
- Reklamacje dotyczące uszkodzenia lub ubytku w przesyłce muszą być zgłoszone Usługodawcy niezwłocznie po doręczeniu przesyłki do odbiorcy wskazanym w liście przewozowym, jednak nie później niż w ciągu nieprzekraczalnego terminu, liczonego od dnia doręczenia przesyłki, podanego w Regulaminie określonego Przewoźnika świadczącego usługę przewozu (kurierską).
- Reklamacje dotyczące nieterminowego zrealizowania usługi lub zaginięcia przesyłki muszą być zgłoszone Usługodawcy w ciągu nieprzekraczalnego terminu, liczonego od dnia nadania przesyłki podanego w Regulaminie określonego Przewoźnika świadczącego usługę przewozu (kurierską).
- Odpowiedź na reklamację wysyłana jest Klientowi drogą elektroniczną na adres, z którego reklamacja została nadana.
- Odpowiedzialność Przewoźnika za utratę lub zniszczenie przesyłki jest ograniczona do kwoty podanej w Regulaminie określonego Przewoźnika świadczącego usługę przewozu (kurierską) o ile Klient nie poda innej wartości w formularzu zamówienia. W tym wypadku Klientowi może zostać naliczona opłata dodatkowa za ubezpieczenie przesyłki zgodnie z cennikiem.
Rozdział 5. Polityka prywatności i ochrona danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych jest Usługodawca.
- Rejestrując się Klient wyraża zgodę na przetwarzanie przez Usługodawcę wpisanych do formularzy danych osobowych.
- Usługodawca chroni dane osobowe Klientów, nie udostępnia ich ani nie sprzedaje osobom trzecim z wyjątkiem podmiotów bezpośrednio odpowiedzialnych za realizację zleceń Klienta.
- W zakresie dotyczącym funkcjonowania Serwisu, Usługodawca zbiera dane osobowe Klientów w ramach:
- rejestracji przez Usługobiorców w Serwisie poprzez zakładania konta Klienta;
- weryfikacji i identyfikacji Klientów,
- zawierania przez Klienta umów o świadczenie Usług i Usług przewozowych,
- realizacji zawartych umów o świadczenie usług z pkt 3 powyżej,
- wysłania przez Klienta do Usługodawcy informacji o chęci współpracy;
- korzystania z funkcjonalności Serwisu.
- Dane osobowe, o których mowa w ust. 2 Usługodawca może wykorzystywać do następujących celów:
- umożliwienia Usługobiorcy zalogowania się do Serwisu,
- zawieranie i realizowanie umów o świadczenie Usług i Usług przewozowych,
- przesyłanie informacji o zmianie warunków świadczenia usług z pkt powyżej, w szczególności o zmianie cennika,
- obsługa należności i roszczeń związanych z umowami o świadczenie usług zawartymi
- z Klientami, w tym prowadzenie procesu reklamacyjnego i windykacyjnego,
- korzystanie z funkcjonalności Serwisu,
- przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną,
- prowadzenie korespondencji z Usługobiorcami,
- informowanie o promocjach i prowadzenia konkursów,
- sporządzanie dokumentacji księgowej w tym wystawianie dokumentów księgowych,
- sporządzanie dokumentacji zawieranych umów o świadczenie usług,
- realizacji innych obowiązków wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
Rozdział 6. Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od 14.12.2020 r.
- Regulamin może zmienić się w dowolnym momencie obowiązywania Umowy. O zmianie Regulaminu Klient zostanie powiadomiony przez wiadomość w Panelu Klienta lub/i e-mail – pocztą elektroniczną na adres wskazany podczas rejestracji.
- Aktualny Regulamin dostępny będzie również po zalogowaniu w Panelu Klienta.